Web aktuálního ročníku konference najdete na https://excel.fit.vutbr.cz.

Pro studenty

Studujete na FIT?

Přijďte na Excel@FIT:

  • Pochlubit se svou diplomkou nebo bakalářkou.
  • Inspirovat se pracemi ostatních studentů.
  • Setkat se se zástupci firem, které hledají kvalifikované absolventy v našem regionu.
  • Nabrat zkušenosti s prezentováním vlastní práce a z debat o práci druhých.
  • Pobýt v komunitě akademických pracovníků, aktivních studentů, lidí z praxe, absolventů.
  • Získat finanční ocenění za zajímavý výsledek vaší práce.

Jak se zúčastnit?

  • Napište článek o své práci (diplomce, bakalářce, vlastním projektu, výzkumných experimentech, …) a odevzdejte ho podle pokynů níže.
  • Pokud si nejste jisti, jestli z vašeho projektíku článek jde napsat (většinou jde!), poraďte se se svým vedoucím nebo s organizátory Excel@FIT.
  • Přijďte se jen tak podívat na články a plakátky ostatních studentů.

Tematické okruhy článků

Vše, co se studuje a řeší na FITu, tedy kromě jiného:
Počítačová architektura a vestavěné systémy Testování, analýza a verifikace hardware Systémy reálného času Systémy odolné vůči poruchám Operační systémy Databáze a data-mining Webové technologie Informační systémy Zpracování obrazových dat Zpracování zvuku Analýza textových dat Počítačová grafika Robotika a umělá inteligence Kryptografie Bezpečnost Počítačové sítě Bioinformatika Uživatelská rozhraní Modelování a simulace Formální jazyky a automaty Programovací jazyky a překladače Paralelní a distribuované výpočty Nekonvenční výpočetní techniky Návrh software Formální metody

Zaměření práce

  • VÝZKUM / RESEARCH – výzkumná práce
  • DEMONSTRACE / DEMONSTRATION – experimentální ověření nebo demonstrace konceptu
  • INOVACE / INNOVATION – vylepšení existující metody nebo její implementace, včetně odstranění omezení
  • IMPLEMENTACE / IMPLEMENTATION – implementace existující metody
  • STARTUP / STARTUP – řešení vytvořená s cílem následné komercializace
  • OPENSOURCE – řešení vytvořené pro komunitu
  • ZAKÁZKA / JOB – řešení vytvořené na míru podle externě zadaných požadavků
  • ZÁBAVA / HOBBY – práce pro zábavu

Harmonogram

od 28. 2. registrujte se a odevzdejte článek
  • Návod na vypracování článku: stáhnout [PDF].
  • Závazná LaTeX šablona: stáhnout [ZIP] (ano, správně, musíte použít LaTeX).
  • Očekávaný rozsah článku je cca 4-5 vysázených stran. Pokud se dokážete vyjádřit na dvě strany a článek obsahuje vše, co má, nevyplňujte ho vatou. Pokud je text hutný a žádnou větu již nelze odstranit, aniž by došlo ke ztrátě jeho smyslu, můžete mít třeba 6 nebo 7 stran.
  • Odevzdávejte PDF (s číslovanými řádky, jak je zapnuto v šabloně) společně se zdrojovými kódy v LaTeXu a potřebnými obrázky.

1) Přihlaste se do systému EasyChair. Pokud ještě nemáte účet, vytvořte si jej.

2) V systému EasyChair klikněte vlevo nahoře na New Submission.

3) Vyplňte následovně:

  • First name† (*): jméno
  • Last name (*): příjmení
  • Email (*): FIT email !!!
  • Country (*): Czech Republic
  • Organization (*): FIT VUT
  • Web site: nic
  • Corresponding author: ANO
  • Title: název článku (copy/paste z článku)
  • Abstract: abstrakt (copy/paste z článku)
  • Keywords: klíčová slova (copy/paste z článku)
  • Topics:
    • Tematické okruhy článku: vyberte jedno nejbližší téma. Pokud je to třeba 50:50, tak vyberte 2. Nevybírejte jich mnoho jenom proto, že jste se jednou o tom tématu zmínili v článku.
    • Zaměření práce: vyberte jedno zaměření, které je nejblíže Vaší práci.

Pokud je více autorů, tak podobně vyplňte i ty ostatní.

  • Upload paper: přiložte hotové PDF článku
  • Upload attachement: přiložte zip se zdrojáky LaTeXu

4) Klikněte na Submit!

V případě, že budete mít novou verzi článku, můžete vpravo nahoře využít odkazu Add or update files.

do 28. 3. práce, práce, práce
  • pracujte na svém nápadu, studujte, zkoušejte, experimentujte, programujte
  • konzultujte své nápady a postup práce s mentory (akademici a výzkumníci na FIT)
  • vyhodnocujte řešení a diskutujte výsledky (s mentory, kolegy, kamarády)
  • pište text článku – česky, slovensky, anglicky
  • sledujte informace o konferenci
  • hlídejte si termíny a podmínky
28. 3. konec registrace a termín odevzdání článku
po sdělení recenze v EasyChair (cca 8. 4.), aktualizujte svůj článek
  • Reagujte a zapracujte připomínky a doporučení recenzenta.
  • Článek je rovněž možné doplnit a rozšířit o nové informace či experimenty nad rámec doporučení recenzenta.
  • Napište vyjádření k recenzím a k aktualizaci článku – max 200 slov o tom, jaké úpravy v článku jsou, v čem se recenzenti mýlí, co přehlédli, apod.
do 26. 4. 23:59 odevzdejte aktualizovaný článek včetně vyjádření k recenzím, tj. následující dokumenty:
  • aktualizovaný článek – v PDF + LaTeXové zdrojáky a obrázky
  • vyjádření k recenzím a k aktualizaci článku – max 200 slov plaintext
do 29. 4. 23:59 odevzdejte prezentační materiály:
  • náhled práce
  • shrnující slajd

návod zde

kolem 30. 4. se dozvíte, zda vaše práce byla přijata do konference
  • Všechny přijaté práce budou prezentovány formou diskuse účastníků viz FAQ.
  • Některé práce se do konference prostě nevejdou – pohlídejte si, že nebudete mezi nimi a vylaďte proto svůj článek.
6. 5. konání konference Excel@FIT 2021

 

FAQs

  • Výsledek je týmová práce, co s tím?
    Do článku uveďte všechny autory výsledku. O případnou cenu se budete muset podělit.
  • Nejsem studentem FIT?
    Tento ročník je určen pouze pro student/ky FIT, přesto vás zveme k volné návštěvě konference.
  • Co má být ve „vyjádření k recenzím“?
    Reakce autora článku na recenze. Pokud recenzenti hodnotili příliš přísně nebo nefér, můžete s nimi polemizovat. Pokud vyzvali k úpravám a vy jste je do článku zapracovali, upozorněte na svoje úpravy. Toto vyjádření, společně s recenzemi a původní a aktualizovanou verzí článku budou mít k dispozici panely a podle nich budou posuzovat kvalitu článků.
  • Co je to shrnující slajd?
    Shrnující slajd (angl. pitch slide) je snímek (obrázek), který shrnuje hlavní myšlenku/výsledek/nápad a pomáhá lépe sdělit to nejdůležitější v 10 vteřinách. V den konference se všichni účastníci prostřídají a každý ve dvou větách pozve ke zkouknutí své práce – a vizuálně mu k tomu pomůže právě tento slajd.
  • K čemu je ten obrazový náhled?
    Použijeme ho ve webovém sborníku – a asi i jinde – jako vizuální pomůcku k zapamatování vaší práce. Obrázek by měl na první pohled vyjadřovat, o čem je práce – takový malý obrazový abstrakt. Nevyjádří všechno – měl by být čitelný i při zmenšení na 200×200 pixelů.
  • Moje práce nemá žádného vedoucího. Co mám dělat?
    Vedoucího mít nemusíte. V takovém případě si s článkem a dalšími materiály musíte poradit sám. Může být ale výhodnější (a doporučujeme to) kontaktovat někoho z akademických pracovníků, kterému věříte, který má blízko k tématu práce a který by s článkem a vším ostatním pomohl.
  • Článek chci psát česky/slovensky. Jakým jazykem napsat abstrakt?
    Celý článek ať je napsán jedním jazykem – pokud je článek anglicky, abstrakt ať je taky anglicky, když je článek česky, abstrakt ať je taky česky.
  • Mám akademického vedoucího práce uvést jako spoluautora?
    Jak to cítíte. Pokud pracujete na nápadu vedoucího pod jeho odborným vedením, ale v příspěvku prezentujete svůj osobní přínos – způsob zpracování myšlenky, její technické realizace, precizní vyhodnocení, kreativní grafika atd., je vhodné ho zmínit v poděkování (po závěru, před literaturou, nečíslovanou sekcí – \section*{Acknowledgements}, \section*{Poděkování}). Pokud je ale prezentovaný výsledek práce Vaším společným dílem s vedoucím, je správné ho uvést jako spoluautora.
  • Ve svém řešení používám práci vedoucího, externí knihovny, práci spolužáků. Můžu? Jak to prezentovat?
    Můžete – není třeba vymýšlet kolo, je lepší využít knihovny třetích stran a znalosti a řešení vedoucího. Ve svém článku a v prezentaci ale prezentujte svoji práci – jak jste s hotovými řešeními naložili, co jste s nimi vymysleli, co je váš přínos.
  • Co je diskuzní příspěvek účastníka?
    Letos nebudou na Excelu žádné „prezentace“ nebo „přednášky“ studentů, ale všichni aktivní účastníci dostanou přesně vymezený čas (15 minut s přesným začátkem), kde budou s ostatními účastníky Excelu diskutovat o svém řešení.
    Prosíme:
    • Připravte si vhodný počet slajdů (tak 5) s obrázky, grafy, schématy ‒ s věcmi, které byste jinak umístili na plakát.
    • Nepřipravujte přednášku či prezentaci. Vaším úkolem bude zaujmout ostatní účastníky tak, aby měli chuť Vám skočit do řeči, ptát se, souhlasit, nesouhlasit.
    • Zkuste předvídat otázky a poznámky k Vašemu projektu a materiál pro Vaše odpovědi připravte na slajdy. Ne proto, abyste jeden slajd za druhým ukázali a vyložili, ale abyste měli materiál pro debatu s ostatními. Slajdy vůbec nemusíte ukazovat v předem daném pořadí ‒ bude dobré, když je použijete právě tehdy, když budou nejzajímavější a nejvíc potřeba, a nebo třeba některé i nepoužijete.
    • Připravte si mikrofon a kameru tak, abyste Vy sami mohli debatovat s ostatními.